Monday 21 September 2015

Punjene paprike


Prvi dan na blogu je super prošao i jako sam se obradovala lepim reakcijama tako da mi je vrlo drago što nastavljam da pišem. Mnogi su imali predloge i savete i hvala svima na tome a potrudiću se da poslušam što više sugestija. Neki su tražili više egzotične kuhinje a neki baš tradicionalne recepte. Ja ovde upravo želim oba da predstavim jer neobičnu hranu treba upoznati a tradicionalne recepte svakako čuvati i modernizovati za 21. vek. Međutim, pošto je većina komentara došla ili privatno ili preko Facebook-a, ohrabrujem vas i da na samom blogu malo pišete ne bi li „oživeo.“
Pošto je prethodni recept bio malo nekonvencionalniji, sada sam se odlučila za jedno klasično jelo koje svi dobro znamo. U pitanju su punjene paprike, recept moje mame koja stvarno lepo kuva, a nisam jedina koja to misli. Baš sam ih danas napravila i tek sam sada shvatila koliko je jednostavno puniti paprike. Kada si mali i mame i bake na veliko pune razno povrće to sve izgleda nekako komplikovano, međutim ispade da je ustvari veoma lako i vrlo zdravo. Naravno, ovo jeste recept koji jako puno ljudi zna i sigurna sam da ih svačija mama malo drugačije sprema, ali se nadam da će vam se svideti moja verzija. Ja stvarno nisam mogla verovati koliko sam malo vremena provela u kuhinji pored šporeta. Divota! Sav posao obavi rerna, a ja sam posle 20 minuta mogla da se posvetim drugim obavezama. Da li sam spomenula da obožavam što rerne danas mogu da pište i kažu vam da je vreme za pripremu jela isteklo?
 Moj prvi savet za ovaj recept je da nađete babure u što više boja kako biste imali prelepu šarenu šerpu!






Ja kada koristim mleveno meso uvek koristim junetinu. Iskreno, volim je ali postoji još jedan razlog za to. Kada kupujete mleveno meso nikada ne znate šta vam prodaju. Najbolje je da vidite parče mesa koje vam onda mesar na licu mesta samelje. Nekako ispadne da je to najlakše uraditi kada tražite mleveno juneće meso, pa sam se ja na isto i navikla. Ovaj recept takođe spominje jedan oljušteni paradajz u filu. Savetujem da nikako ne ljuštite koru paradajza već da ga prepolovite na pola i izrendate a onda će vam kora jednostavno biti ostatak koji možete baciti.

Na kraju sam želim da napomenem nešto u vezi mera. Ja koristim metrički sistem pošto sam u Evropi ali veoma često umesto tačnog merenja koristim šolje i čaše iz svoje kuhinje koje mi budu najbolja merila. 



Punjene paprike

Teškoća: Srednje
Vreme: 1h 30min

Sastojci
6 paprika (babura)
500g mlevenog junećeg mesa
2 crna luka
1 šolja za kafu pirinča
1 oljušteni i izrendani paradajz
1 kašičica tucane paprike
So
Biber

Fil
Pržiti crni luk na malo ulja oko 3 minuta pa dodati mleveno meso i pržiti zajedno dok meso polako ne počne da hvata boju. Zatim dodati pirinač i pržiti otprilike još 3 minuta. U smesu ubaciti paradajz pa začiniti sa paprikom in a kraju dodati so i biber. Slobodno lepo začinite svoju hranu i uvek je probajte u toku kuvanja da biste videli da li vam je po meri. 

Paprike
Iseći paprike tako da se pri vrhu napravi otvor dovoljno velik da možete očistiti paprike od koštica ali ipak ne preseći vrh od tela paprike (ovo služi za izgled ali se tako i osigurava da meso ne ispadne iz paprike u toku kuvanja).
Očišćene paprike napuniti filom i poređati ih uspravno nazad u šerpu u kojoj se spremao fil (zato je važno da je šerpa dovoljno velika). Pošto je šerpa već masna i začinjena, to će dodati ukusu jela na kraju. Sipati zatim vodu u šerpu tako da pokrije pola paprike; poklopiti šerpu i kuvati na umerenoj do tihoj vatri oko 20 minuta (bitno je da blago vri sve vreme ali nikako isuviše jako). Zagrejati sada rernu na 200°C (390 °F).

Pre nego što jelo prebacite u rernu, skinuti poklopac i peći 45 minuta. 



* Predlog: Kada u tanjiru sklonite poklopac sa pojedinačne paprike, dodajte kašiku pavlake, kako bi osvežila jelo.

No comments :

Post a Comment